Przegląd i ocena stanu

Na start muszę Was i właściciela przeprosić, motocykl bardzo długo czekał na swoją kolejkę a to bardzo ciekawy pojazd.

Pierwszy „włoch” u mnie na podnośniku, ciekawy czterosów, z mnóstwem smaczków typowych dla konstrukcji z tego rejonu.

Coś o marce : Moto Guzzi – włoskie przedsiębiorstwo powstałe w roku 1921 w Mandello del Lario nad jeziorem Como. Firma należy do najdłużej działających fabryk motocykli na świecie. Inicjatorami powstania fabryki byli trzej przyjaciele z dywizjonu lotniczego Carlo Guzzi, Giorgio Parodi oraz Giovanni Ravelli, który zginął jednak w katastrofie lotniczej przed wyprodukowaniem pierwszego seryjnego motocykla. Na jego cześć znakiem wytwórni wybrano orła korpusu powietrznego. Moto Guzzi było przez kilkadziesiąt lat największym producentem motocykli we Włoszech i słynęło z sukcesów w sportach motocyklowych. Od 1965 roku, wizytówką firmy jest chłodzony powietrzem poprzecznie ustawiony dwucylindrowy silnik widlasty o kącie rozwarcia cylindrów 90°.

Nasz bohater produkowany jest w latach 1956 do 1966,  jest jednocylindrowy, ma moc około 11 KM i rozpędza się do ponad 110 km/h.

Niestety, pomimo iż motocykl przyjechał do mnie z włoch, nosi niesamowitą ilość napraw wykonanych bardzo nie fachowo, tak aby motocykl jeszcze chwilę pojeździł. Poniżej kilka fotek przed rozbieraniem: